2e dag - Reisverslag uit Hospital, Uruguay van Jet en Esther - WaarBenJij.nu 2e dag - Reisverslag uit Hospital, Uruguay van Jet en Esther - WaarBenJij.nu

2e dag

Blijf op de hoogte en volg Jet en Esther

07 Juni 2017 | Uruguay, Hospital

Gisteren geen WiFi op eindpunt daarom nu eerst verslag van gisteren.
Roerig nachtje, 1 kamergenoot kwam heel laat binnen en de volgende vertrok heel vroeg en dan nog een Chinese snurker! Om 7.15 uur werd Esther onpasselijk van de knoflooklucht in de kamer en is gaan douchen. Jet had s nachts haar doppen in gedaan en lag nog lekker slaap in te halen.
Rond 9.00 uur vertrokken. De weergoden zijn ons goed gezind, droog en klein zonnetje lijkt te komen. Dus wij gaan voor de korte broeken. We wilden eerst een stuk lopen en dan ontbijten. Eerste koffie die we tegen kwamen was een mannetje met een campingtafeltje in het bos met koffie, frisdrank en koek. Hij snapt het en hanteert meteen toeristenprijzen, maar de koffie was lekker en wij konden weer verder. Heerlijk weer en een mooie route. Heel stil, alleen vogels en pinksterbloemen, boterbloemen en fluitenkruid. Heel veel verschillende vogels echt leuk!
Onderweg in een gezellig klein tentje onder de druivenranken en kiwi's lekker een tortilla gegeten.
Aangekomen in Negreira besloten we toch door te lopen naar Vilaserio. Eerst even herberg bellen en te reserveren en bij de buurtsuper yoghurt, noten en chocola kopen en toen weer op pad!
De laatste 3 km waren eigenlijk teveel. Pittige route met veel hoogteverschillen. Volgens app van Jet hadden we ruim 45.000 stappen, 33 km en 54 verdiepingen. Dus zeker een biertje verdiend!!!
In allbergue O Ruerio geen WiFi, wel een kamer met 12 bedden waarvan maar 3 bezet. Dus alleen een Duitse kamergenoot dit keer.
Lekker gegeten en vroeg naar bed.

• 08 Juni 2017 - 07:10

Pim:

Dat is was em dus (((-; Negreira te kort en dan naar Vilaserio, pittig laatste stuk, km, hoogte en afstand.
    Maar zo stil in O Rueiro?! Bij mij helemaal stampvol (...).
    Zonnetje komt door en op naar de tweede(loop)dag... oh wacht ik ben te laat, die is er ook al.

• 11 Juni 2017 - 11:25

Inge Veenstra:

Ik lees elke keer met bewondering jullie ervaringen. Overdag toch indrukwekkend en stoer. In de nacht toch ook wel ...pfff. Heel veel plezier en mooie ervaringen toegewenst,