4e. dag - Reisverslag uit Mugia, Spanje van Jet en Esther - WaarBenJij.nu 4e. dag - Reisverslag uit Mugia, Spanje van Jet en Esther - WaarBenJij.nu

4e. dag

Blijf op de hoogte en volg Jet en Esther

08 Juni 2017 | Spanje, Mugia

Lekker geslapen en rond 8.00 uur, na een goede koffie, weer op pad. In onze herberg sliepen ook de paardenmannen. Groepje van 8 met gids die de camino te paard doen. We zijn ze al iedere dag tegen gekomen, lekker makkelijk beetje hobbelen op zo'n knol...
Was makkelijk om weer op de route te komen. Omdat het weer minder zou zijn vandaag, bewolkt en kans op regen, hadden we gisteren besloten toch naar Muxia te lopen. We willen de zonsondergang aan het einde van de wereld graag met helder weer zien.
Veel mensen gaan naar Finisterre dus wij lopen bijna alleen. Erge mooie route, heel afwisselend. Gisteren best wat stukken over de openbare weg, vandaag helemaal niet. Na een km of 8 ontbijtje genomen. Het werd al broeierig warm, bewolkt maar geen regen.
We moesten steeds meer dalen waardoor Esther last kreeg van haar heup. Een paracetamol erin en door...wel iets langzamer. Tja, zie je toch dat het na je 50ste allemaal wat lastiger wordt.
Maar de route maakte veel goed totdat we een bordje mistten en tot het einde van de bewoonde wereld liepen en weer terug moesten. Toch weer een km extra. 4km voor Muxia sloeg het echte noodlot toe en sprong er spontaan een blaar aan Esther's kleine teen. Zuster Jet verbond de teen proffesioneel maar de schoenen zaten niet meer goed, dus verder op de teenslippers. Gelukkig ging dit goed en hebben we Muxia gehaald, en ook nog zonder regen. Bij de auberge Arribada aangekomen kon Jet haar paspoort niet meer vinden. Een hele aardige mevrouw bij de receptie ging meteen naar onze vorige 2 slaapadressen bellen maar er was niets gevonden. Na rustig heel de rugzak leeghalen vond ze hem weer! Lekker douchen doet wonderen, we waren weer nieuw. Deze dag dus reden genoeg om even naar de mis te gaan in het kerkje en een elektrisch kaarsje aan te steken. Zo gezegd zo gedaan.
En nu zitten we lekker met een wijntje onder het afdak van bar O porto te eten en naar de regen te kijken. Want ook die is gekomen.

• 08 Juni 2017 - 21:54

Ineke:

Heerlijk om jullie verslag te lezen. En wat takel je snel af, Esther ....net 50.

• 08 Juni 2017 - 22:14

Ben:

Goed bezig dames

• 08 Juni 2017 - 22:17

Adrie:

Esther misschien volgend jaar lopen op de klompjes?

• 08 Juni 2017 - 22:31

Ineke N:

Jet misschien een brilletje opzetten,je oogjes worden ook wat ouder

• 08 Juni 2017 - 22:59

Pim:

Hé verrassend!
    Die had ik niet verwacht... wel na Finisterre nog één dag Muxia maar niet "rechtsaf, waar de andere links gaan", dus een soort "Eliza was here" actie "waar iedereen rechts afslaat, gaat Eliza linksaf (maar dan anders, voor de kenners).
    (((-; ik zie dat jullie ook zo'n leuke "de pijlen en Camino roosjes gaan alle kanten op" punt hebben gehad.
    Deze komt me bekend voor bij die rotonde, maar dat kan niet want dat was de eerste dag.

Je komt van hoog, dat merk je dan pas en soms best stevig dalen, lastig als je last hebt van gewrichten. Maar ondanks zelf een blaar, zit je uiteindelijk toch weer aan de zee op een terasje! Leuk hè, ja toch?

Is het je opgevallen dat hoe dichter je bij Santiago/Finisterre/Muxia komt de "km tot" bordjes van de stenen Camino zuiltjes zijn gejat?! Vorige jaar was een mannetje in de middle of nowhere op de hoogvlakte die bordjes er met supertweecomponentengaatnooitmeerlosdanmoetjehethelezuiltjemeenemen" lijm weer aan het inplakken.

En morgen dan toch nog die ene dag in omgekeerde richting naar Finisterre? Je mist het Côte d'Azur gevoel in NO Spanje hoor (((-;

Of de bus terug naar Santiago, ik lees het morgen wel...

• 09 Juni 2017 - 06:41

Pim:

NW Spanje natuurlijk...

• 09 Juni 2017 - 07:49

Martine:

Top dames, ondanks alle pijntjes en zoekgeraakte spullen weer doorgebuffeld! Trots op jullie!

• 09 Juni 2017 - 11:48

Annemiek:

Grote klasse dames, ondanks alles gewoon door lopen.
    @Esther 50 is echt niet oud en dat je het even op je heupjes krijgt ligt aan de wegen daar.
    Jammer van dat blaartje maar op teenslippers lopen is wel stoer.!!!
    Raad van Adrie opvolgen en volgende keer op je klompjes.!!!!
    Ik hou de uitverkoop in Amersfoort in de gaten.!!!
    Trots op jullie.

• 09 Juni 2017 - 18:32

Jolanda Teesink:

Hallo lieve meiden,

Fijn om jullie gezellige verslagen te lezen!
    Jullie zijn top bezig, en Jet je kan merken dat jij nog nét geen 50 bent, ha ha!!! Nee hoor grapje Esther!!
    Ontzettend veel suc6/plezier nog met elkaar grote klasse, denk aan jullie!
    Ook van Henri Tim en Thomas een dikke pluim voor deze prestatie!

Liefs Jolanda XX

• 10 Juni 2017 - 20:53

Annekee:

Knap hoor meiden, met heel veel plezier lees ik jullie verslagen.
    Heel veel plezier en op klompen lopen is toch niet zo'n succes Esther.
    Liefs van Annekee

• 11 Juni 2017 - 11:32

Inge Veenstra:

Hemellief, Esther, je bent toch wel een doorzetter met blaren en een pijnlijke heup en dan toch blijven lachen en genieten. Wel fijn zo'n privézuster aan je zijde. Wel fantastisch wat jullie doen, hoor. Diepe buiging. Warme groet, Inge