dag 6 - Reisverslag uit Cepeda, Spanje van Jet en Esther - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Cepeda, Spanje van Jet en Esther - WaarBenJij.nu

dag 6

Blijf op de hoogte en volg Jet en Esther

22 Mei 2016 | Spanje, Cepeda

Vanmorgen uitgeslapen tot 7.15 uur...Heel de nacht heeft het geregend maar nu is het droog en de zon komt alweer door. Volgens Jet heeft Esther vannacht ook even gesnurkt, moet niet gekker worden!
Rustig aan gedaan vanmorgen en om 8.30 uur gestart. Mooie afwisselende route weer vandaag. Hier en daar komen we weer dezelfde mensen tegen. Lijkt soms of je heel wat vrienden hebt want het schept toch een band. Even checken of het goed gaat, kort gezellig praatje en weer door. Onderweg bij een tentje een ontbijtje genomen met lekkere koffie.
We gingen sneller dan verwacht en kwamen om al om 12.30 uur aan in O Porrino. We bedachten dat we nog wel een stukje door konden naar Mos. Dus na een broodje weer op pad.
We waren even vergeten dat we in Spanje zijn en dat het hier drukker is met mensen die hun bagage laten vervoeren. In Mos is maar 1 herberg en die bleek al volgeboekt met deze mensen. Er zat niets anders op dan door te lopen naar Redondela. Dus om 14.30 uur moesten we nog 3 uur extra....ach, we zijn pelgrims hè dus omgaan met tegenslagen hoort erbij. Nu zitten we dit te typen lekker in het zonnetje met een biertje erbij en kunnen we zeggen dat we 38 km gelopen hebben vandaag. Eigenlijk hebben we een dag ingehaald want we zijn nu waar we morgen zouden aankomen. Zo zie je maar ieder nadeel heeft z'n voordeel!
We hebben wel zere voeten nu, maar dat is straks ook weer over!
We slapen vannacht in refuxio de la Jerezana, stapelbedden totaal 24 plekken. Ze koken vanavond ook voor ons en morgen ontbijt. Dat is nu wel heel erg lekker, alleen nog douchen en klaar. We hebben onderzoek gedaan waarom er zo extreem veel Duitsers op deze route zijn. Wat wij begrijpen is er met Kerst in Duitsland een film uitgekomen over deze reis. Iedereen is geïnspireerd geraakt en dat is de reden...
Annemiek met de stempels ging het zo goed dat we een maximum per dag hadden bedacht omdat we anders te vroeg ons boekje vol hebben, nu hebben we natuurlijk speling gecreëerd en gaat het zeker lukken. Veel stempels zijn saai. Bij deze herberg hebben we onze eerste rode dus helemaal blij!
En wat hebben we een ontzettende mazzel met het weer! Weer korte broek en shirt, zon en genieten! Lijkt wel vakantie

• 22 Mei 2016 - 20:15

Inge Veenstra:

Hemellief ... 38 kilometer en alleen maar zere voeten. Jullie Pelgrim-dames zijn groots. Mag je wel bij snurken en zeker een biertje. Krijg helemaal de neiging ergens een luxe hotel met spa voor jullie te boeken, maar dat willen pelgrims niet. Veel plezier en fingers crossed voor heel veel fijne zon. Omzettend leuk om te lezen allemaal. x

• 22 Mei 2016 - 20:31

Willemijn:

Hoi Es&Jet, wij ontmoeten ook veel Duitsers. In bepaalde deelstaten hebben ze nu vakantie ;-) begrepen we.slaap lekker en veel succes morgen!

• 22 Mei 2016 - 21:47

Wim:

Als ik dat elke dag zo lees gaan jullie super dames. 38k vandaag, goed hoor. Morgen weer lopen of misschien een relaxdag. Nog veel plezier en doe de groeten aan al die Duitsers.

• 22 Mei 2016 - 22:21

Ineke De V:

Het is net of ik met jullie op vakantie ben. Al deze avonturen beleef ik live mee. Behalve die zere voeten dan, die heb ik gelukkig niet.

• 22 Mei 2016 - 22:31

Jolnda Teesink:

Hey Jet & Esther,

Petje af!!! Ik volg jullie op de voet, ha ha!!!

Liefs en kus
    Jolanda
    xx

• 22 Mei 2016 - 22:40

Riet Saal:

Nu jullie gaan goed als ik dat zo lees.Maar wel afzien elke keer met zoveel mensen slapen.
    Wij reizen as woensdag richting Frankrijk en dan de 26 ste met de boot naar Ierland .
    Goede reis en tot ziens groetjes Riet

• 23 Mei 2016 - 00:14

Martine:

Wat een bereconditie zeg, 38 km, zowat een marathon!
    Echt fijn dat jullie het zo treffen met het mooie weer. Grote slaapzalen zijn dan wel weer een minpuntje, maar goed, ook dat trotseren jullie dapper!
    Geniet lekker van jullie dagje "over" misschien mooi moment voor een fijne voetmassage, ha, ha!
    Liefs, Martine