dag 10 - Reisverslag uit Conxo, Spanje van Jet en Esther - WaarBenJij.nu dag 10 - Reisverslag uit Conxo, Spanje van Jet en Esther - WaarBenJij.nu

dag 10

Blijf op de hoogte en volg Jet en Esther

26 Mei 2016 | Spanje, Conxo

Santiago!!! We did it!!! We zijn er.
Beetje laat maar we hadden wat te vieren!
Even beginnen bij het begin.
Gisteravond naar de mis gegaan, toch anders dan in Portugal...verkorte versie en zonder gezellig plaatselijk koortje. Binnen 20 minuten stonden we buiten. Wel hele mooie kerk. Daarna nog lekker gegeten en om 22.00 uur thuis in bed!
Vanmorgen ging de eerste wekker natuurlijk al om 5.30 uur. Maar we hebben het tot 7.00 uur volgehouden in bed ondanks al het licht, geritsel en gerommel. Om 8.00 uur aan de koffie met toast lekker hoor. De zon kwam al door. De route was weer anders en tegen onze verwachting heel rustig, gewoon hele stukken alleen wij tweeën, zalig, alleen het geluid van de vogels. Zo nu en dan een gehucht met een haan en een hond en verder niets!!!
Iedere keer dachten we nu zal het circus wel beginnen, maar er kwam niets.... Alleen zon en geen gebreken, mazzel hoor want de een heeft last van zijn achillespees, de ander zijn knie en de derde heeft diarree en wij,wij hebben niets. Onderweg nog wel even een electrisch kaarsje aangestoken zoals dat hoort en verder lekker gewandeld . Toen het tijd werd voor een lunch kwam er op ons pad een grote supermarkt waar we yoghurt, noten en chocola kochten. Dit wilden we ergens als picknick opeten, Maar Jet spreekt natuurlijk vloeiend Spaans en regelde met een boer dat we in zijn tuin aan de tafel mochten lunchen, heerlijk!
Rond 15.00 uur kwamen we aan bij de kathedraal in Santiago, helemaal geen circus maar lekker druk! We hebben het gehaald! Trots en moe.
1,5 uur in de rij voor ons diploma en daarna een bed zoeken.
We hebben onszelf getrakteerd op een echt hotel! Verdiend.
Lekker gedoucht en toen de stad in voor wat eten en een flesje wijn, ook dat hebben we verdiend.
We zijn 2 dagen eerder dan gepland. Dus we gaan morgenavond pas naar de mis hier, dan weten we zeker dat ze het grote wierookvat gebruiken.
Daarna richting Porto met waarschijnlijk nog een wandeling langs de kust om ons avontuur af te sluiten!
Maar dit was ons laatste verhaal. Bedankt voor al jullie leuke reacties!
Wij zijn een geweldige ervaring rijker en wensen dit jullie allemaal toe.
Wij nemen nog een paar dagen vakantie en tot daarna.
Liefs van Jet en Esther, twee trotse pelgrims.

• 27 Mei 2016 - 03:08

Janine:

Gefeliciteerd meiden! Wat een prestatie en wat een mooie tocht. Om jaloers op te zijn.
    Geniet nog lekker van de laatstste paar vrije dagen!
    Janine

• 27 Mei 2016 - 07:18

Francis:

Wat een topprestatie! Van harte gefeliciteerd en jullie mogen zeker trots zijn op jezelf. Geniet nog even van jullie welverdiende minivakantie en alvast een goede reis terug!
    Francis

• 27 Mei 2016 - 07:39

Wim:

Super dames. Bedankt voor de reisverslag. Voor mijn gevoel liep ik met jullie mee. Ik mis alleen de stempels. Geniet van de laatste dagen.

• 27 Mei 2016 - 09:55

Marie-José:

Goed gedaan! Geniet van jullie minivakantie en tot gauw!

• 27 Mei 2016 - 09:58

Ineke N:

Meiden fantastische prestatie, ik neem mijn petje voor jullie af( als ik hem op had gehad)
    Geniet nog maar even van de laatste dagen daar voordat het gewone leven weer begint.

• 27 Mei 2016 - 11:26

Maritza:

Wat een belevenis! Knap hoor! Bedankt voor de verhalen. Geniet nog even!

• 27 Mei 2016 - 13:56

Jolanda Teesink:

Hey meiden,

Nogmaals TOP gedaan!!!!!
    Wat een belevenis zal dat geweest zijn!
    Nu nog even nagenieten......

Liefs en groet uit Haarlem
    XX Jolanda

• 27 Mei 2016 - 14:59

Ronald & Ivonne:

Hallo toppers,
    Een diepe buiging is hier wel op z'n plaats. We willen alle verhalen en foto's horen/zien.
    Gefeliciteerd en geniet er nog van
    Proost uit het verre Zakynthos.

• 27 Mei 2016 - 18:23

Marieke:

Hey toppers,
    Super gedaan daar mogen jullie zeker trots op zijn.
    Geniet nog even van de laatste dagen.
    Groet Marieke

• 27 Mei 2016 - 20:04

Elles:

Hi

Goed gedaan dames,geniet nog van jullie laatste dagen!

grtj Elles oet Hengel

• 27 Mei 2016 - 22:04

Annemiek:

Van harte gefeliciteerd, top prestatie, hele diepe buiging.
    Dank voor jullie reisverslagen, keek er iedere dag naar uit
    en heb er van genoten.
    Nu lekker genieten van jullie mini vakantie.
    Dikke knuffel,
    Annemiek

• 28 Mei 2016 - 11:04

Pim:

Goed gedaan dames! en leuk om mee te lezen...
    Mij zakkie staat klaar en dan donderdag Porto.
    Enne... "ook 42 slaapmaatjes wennen?!" kan me niet voorstellen, maar we gaan het zien en beleven.
    Fijne (nu is het opeens) vakantie dagen nog en goede terugreis.
    (Pim? je weet wel van Martine)