Dag 3 van Deba naar Markina - Reisverslag uit Culleredo, Spanje van Jet en Esther - WaarBenJij.nu Dag 3 van Deba naar Markina - Reisverslag uit Culleredo, Spanje van Jet en Esther - WaarBenJij.nu

Dag 3 van Deba naar Markina

Blijf op de hoogte en volg Jet en Esther

30 Mei 2018 | Spanje, Culleredo

In het klooster en het cafeetje naast het klooster geen WiFi gisteren dus daarom nu ons verhaal. We hadden een wat mindere nacht. De middagsnurker was nachtsnurker geworden en de eerste wekker ging om 5.15 uur. Al met al zaten we om 6.45 uur aan een koffie met toast en startten we om 7.15 uur met onze tocht. En jawel hoor de eerste berg ging meteen loodrecht omhoog. Fleece uit en zweten. Gelukkig was het droog en hoefden we geen regenkleding aan. Kleine landweggetjes wisselden drassige bospaden af. Zo stil en steil af en toe op weg naar de Col de Arno. Een beste col die Arno! Pittig omhoog lopen maar prachtig op de top. Niet uit te leggen hoe ver je kan kijken en hoeveel verschillende kleuren groen! Sommige stukken 3 km per uur, effe anders dan de waterleiding duinen. En onderweg echt niets. Na 2 uur lopen een restaurantje voor koffie, daarna alleen bergen, bergen en groen, groen, groen. Af en toe eebn vervallen boerderij en of zeldzamer een werkende boerderij met Milka koeien. Deed aan Oostenrijk denken. Die grote bellen om hun nek hoor je van verre. Daar moeten ze zelf toch gek van worden... Om 14.15 uur bereikten we het klooster. De mannen van die vroege wekker stonden er ook. Om 15.00 uur ging het klooster open. Grote zaal met 20 bedden, 2 aan 2 met een soort tuinhekje er tussen. Na een lekkere douche even een uurtje op bed uitrusten. Toen een biertje met Jürgen. Hij slaapt in een hostel waar ook een pelgrimsmenu geserveerd wordt. Daar eten we samen en daarna snel terug want wij moeten om 22.00 uur binnen zij . Dat zijn nog eens tijden! Om 21.30 uur komen we binnen en is alles al donker en slaapt iedereen al. Wij kruipen ook moe maar heel voldaan in onze slaapzakken. En nu hopen dat we een rustige nacht krijgen.